Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Väpnad insats i Oslo

Av Ida - 24 juli 2011 14:01

Polisen:Koppling till

fredagens attentat

Polisen är mitt uppe i en väpnad insats mitt i Oslo.

Bombtekniker har spärrat av en tomt – och minst sex personer ska vara gripna.

Enligt polisen är insatsen kopplad till utredningen av fredagens terrordåd i Norge.

Vi har gjort en polisinsats här och den har koppling till fredagens händelse i Oslo, säger insatsledare Kjell Bjørklund till Aftonbladet.

Bombtekniker är där

Vid klockan 11.45-tiden på söndagen ska beväpnad polis ha kommit till stället. Bombtekniker är också på plats.

Tidigare fick grannar som befann sig i närheten besked om att de skulle backa undan och nu är tomten avspärrad.

Aftonbladets reporter Pelle Tagesson är på plats och har pratat med boende som blev vittne till polisingripandet:

– Hon berättar att de tog ut åtta personer. De greps av polisen.

Platsen ligger i utkanten av  nordöstra Oslo. Bakom fastigheterna finns en skogsdunge och runt om ligger flerfamiljshus.

Det ska ha bott människor i det fallfärdiga huset på tomten en tid men där finns också andra byggnader och containrar. Tomten är nu avspärrade.

Polis grep många

Två boende i närheten har oberoende av varandra bekräftat för Aftonbladet att en grupp människor har gripits av polis tidigare i dag. Polska hantverkare ska ha bott i det fallfärdiga huset i en månad, enligt en granne.

Närboende berättar också för VG:s journalist att polisen ska ha hämtat ut flera personer i bara undertröja och ställt upp dem mot en vägg.

Det är oklart hur många som har gripits och polisen har inte uttalat sig om detta.

– En kvinna berättar att de tog ut sex personer och de var iklädda bara underkläder, rapporterar Aftonbladets reporter Sebastian Chaaban.


Bombgruppen drar sig tillbaka

Bombgruppen ska ha lämnat platsen ungefär vid 13.30-tiden En stund efter släppte polisen på avspärrningarna. Polispatruller är kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 januari 2012 06:42

Jag skulle ha vaknat klockan 6 idag men försov mig...SOM VANLIGT... Men jag skiter i om jag kommer komma en kvart försent till skolan. :D     See ya later    ...

Av Ida - 19 januari 2012 15:52

Haha, ja gör väl en ganska "dampig" uppsats då.. xD Den handlar om en gris som heter pelle och han e nt en vanlig gris utan en människo-gris x'D OMFG!! Jag tror jag döööör !! Okej.. lite överdrivet, men jag kom inte på ngt annat ... -.- '   P...

Av Ida - 19 januari 2012 15:07

Woho!!! Ja är glad... -.- Jag hatar skolan jag hatar allt! Vad fan ska man skriva för UPPSATS?! Ja får tp damp snart, lr så går jag o dö? HOHO! Haha okej, man skulle skriva med ett fint språk.. Dååååååå, ska jag skriva om en gris som heter pell...

Av Ida - 19 januari 2012 07:00

Om en vecka fyller jag för fan år!!!! :D

Rösta!!

Bloggar jag bra?
 Ja?
 Nej?

Justin Bieber!

Photo Flipbook Slideshow Maker

Next to you (lyrics)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards